MINA, MEIE & MEISTERLIKKUS
Jagan siin mõtteid ennast juhtivast inimesest, teistega koos tegutsemisest ja väärtuste ühisloomest ning selleni viivast enesearengust, juhtimisest, meeskonnatööst ja meisterlikkusest.

Filtreeri postitusi

Infokoosolekute asemel rohkem kogemusest õppimist

Iseendast ja oma käitumisest mõtlemine ei ole isekas. See on lausa hädavajalik, et mõista oma käitumise mõju endale, teistele ja võtta vastutust ning teha paremaid otsuseid.

Sa võid nüüd öelda, et osad inimesed ongi rohkem tegijad ja teised mõtlejad. Nõustun. Samas eluterve annus refleksiooni kulub ära igale inimesele. See annab taipamisi, mis võimaldavad teha teadlikult samme selle suunas, mida soovid. Veelgi enam, leida häkke, kuidas ”lõigata” või mida jätta tegemata.

Paraku asja sees olemisest ei piisa, et näha ennast ja oma tegutsemist kõrvalt. Enda ja oma tegevuse mõju märkamiseks tuleb suunata tähelepanu teadlikult iseendale, oma tunnetele, mõtetele, käitumisele ja selle mõjule. Miks see kõik on vajalik?



Loe lisaks

“Koos kannatamise” kasu

Tead seda ütlust, et kõik algab sinust endast? Kui hoolitsed enda eest, siis on sul rohkem energiat iga eluvaldkonna jaoks. Tuleb välja, et vaimse tervise toetamine isiklike hüvede võimaldamise ja enesehoolitsusele keskendumisega ei ole töö kontekstis heaolu tagamiseks piisav. See võib viia isegi suurema eraldumiseni. Heaolu võti seisneb hoopis meeskonna “ühises kannatamises” ja juhis, kes suudab võtta selliseid praktikaid meeskonna hüvanguks kasutusele. Midagi sellist lugesin Harvard Business Review väljaandest. Kirjutan sellele isiklike kogemuste ja praktika põhjal alla.
Loe lisaks

Kus lõppevad lood, seal algab ühendus

“Inimesi ei huvita, kes sa oled, vaid lood, mida sa räägid!” nii ütles üks turunduskoolitaja oma veebikoolituse reklaamis. See tõmbas mu tähelepanu. Kirjutasin kohe loo sellest, kes on minu ettevõtte loo peategelane (klient), milline on tema teekond ja millise supervõimega saan olla raskustesse sattunud peategelasele kasulik.

Protsess ja lugu inspireerisid mind ning mulle sai veel selgemaks, kes on minu kliendid ja mida ma neile pakun. Tõesti, lugudel on suur jõud. Alati lugude rääkimine ei aita.

Loe lisaks

Inimeseks olemise õppetund

Sellel aastal algas Eesti sünnipäev rahutuks tegevate uudistega. Sain mõned päevad hästi hakkama, kuid jätkuvalt uudiseid skrollides tundsin ühel hetkel tohutut ärevust ja seda, et olen emotsionaalse kokkuvarisemise äärel. Keha ei tahtnud minuga enam hästi koostööd teha. Lisaks oli mu vasaku silmalau alla tekkinud suur odraiva, mis püsis vapralt ega näidanud suuri paranemismärke. Odraiva ebamugavat kriipimist mäletan lapsepõlvest, aga emotsionaalse kokkukukkumise äärel seismise tunnet kogesin sellisel moel esimest korda. Sellel hetkel oli minu ainukeseks sooviks taastada enda vaimne ja emotsionaalne tasakaal ning saavutada kontroll keha üle. Vähendasin info tarbimist päevas, hoidsin oma meele hõivatuna konkreetsete ülesannetega ja veetsin aega turvaliste inimestega. Kõige olulisemat rolli mängis minu sisemise tasakaalu taastamisel aga hoopis uus vaatenurk ja sellele järgnenud praktika.
Loe lisaks

Elustiiliettevõtlusest: kui vähem on rohkem

Minimalismi teema on mind pikka aega kõnetanud. Korrastamine ja ebavajaliku äraviskamine või äraandmine. Elukeskkonna lihtsustamine. Tarbimise vähendamine. Selguse loomine mõtetesse, plaanidesse ja tegudesse. Igapäevaste tegevuste nauditavaks muutmine. Lihtsate asjade üle rõõmustamine. Hiljuti lisandus minu jaoks sellesse nimekirja kontseptsioon tegutsemisest ühe inimese ettevõttena.
Ühe inimese ettevõte ei tähenda ilmtingimata odavaid teenuseid või tooteid. See tähendab äri, kus on kesksel kohal ettevõtja enda ja klientide vajadused, nendega arvestamine ning neile pühendumine. See on elustiiliettevõte, mis tähendab vabaduse saavutamist oskusega tõmmata piire.
Loe lisaks

Arhiiv